3 frågor till utvecklaren Daniel Stenholm

Publicerat: 2022-10-05 - 12:00 - Skrivet av dizparc Halmstad

Golfinity är till stor del utvecklad av Daniel Stenholm på Dizparc. Han har jobbat med golfklubbar sedan 2006 och har mycket stor erfarenhet från både webb- och golfbranschen. Här förklarar han vad Golfinity gör och varför webblösningen blivit så populär bland svenska golfklubbar.

Varför utvecklade du Golfinity?

– Det fanns ingen riktigt bra produkt på marknaden som är modern och som löser de problem som golfklubbarna hade. De ville ha en lättarbetad, snygg och mobilanpassad hemsida. Vi såg att det fanns en lucka på marknaden och kände att det fanns utvecklingspotential på marknaden.

Varför väljer klubbarna Golfinity?

– Många har antingen en gammal lösning som är omodern och långsamt som inte är så bra mobilanpassad. Andra har haft WordPress och känner att det är krångligt. De vill ha något enklare. Och vårt verktyg är enklare. Det var en av de saker vi hade i åtanke när vi tog fram det här – det skulle vara så enkelt för användaren som möjligt. På en golfklubb är IT-mognaden varierande. Det ska hanteras av representanter för seniorkommittéerna såväl som folk på kansliet som inte är så vana vid it-miljö. Så vi har försökt förenkla så mycket som möjligt. Man ska inte kunna göra fel, eller fult heller för den delen. Det ska bli snyggt. Bilderna ska beskäras automatiskt.

– Nuförtiden är det ca 70 procent som använder mobilen när de surfar. Därför är viktigt att sidan blir bra i mobilen också.

Vad får ni för reaktioner från de klubbar som bytt?

– De klubbar som bytt är väldigt positiva. Golfinity förenklar deras vardag. De tycker att Golfinity känns som ett modernare verktyg som är enkelt att använda. Och därför kan de också låta de olika kommittéerna uppdatera sina egna sidor och restaurangen kan uppdatera sin lunchmeny själv. Då avlastas ju de anställda på klubben. De blir inte en flaskhals.